Dirndl season

Heute etwas Folklore: eine bestickte Bluse die ich mal auf einem Flohmarkt gefunden habe und ein rot-weiß karierter Rock. Nicht ganz Oktoberfest, aber auch nicht sehr weit davon entfernt. Ich möchte zu gerne mal ein Dirndl haben und hoffe, dass ich mal in Belgien oder Frankreich gebraucht eins finde. Erstaunlicherweise gibt es in den Secondhand-Läden dort oft deutsche Trachtenmode (vermutlich wegen der guten Qualität der Sachen). In Brüssel habe ich mir im letzten Jahr diverse bestickte Strickjacken gekauft, ich freue mich darauf, die jetzt so langsam wieder tragen zu können. Die Bluse habe ich für 5 Euro mal einer älteren Dame in Köln abgekauft, es ist verrückt, dass etwas so aufwendig gearbeitetes so wenig kostet.

//

Traditional fashion today: I am wearing an embroidered blouse that I bought at a fleamarket and a red and white checkered skirt. Not entirely Oktoberfest but quite close. I’d love to have a real dirndl dress, I hope that I will be able to find a used one in secondhand shops in Belgium or France, they usually have a lot of german traditional costumes (probably because of it’s good quality). I bought several embroidered cardigans in Brussels last year, I am looking forward to wearing them soon. I paid only 5 Euros for the blouse, it’s crazy that such an elaborate piece is so cheap.

Rock & Bluse / skirt & blouse: Vintage

2 thoughts on “Dirndl season

Your thoughts are welcome :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s