Falbalas

Dieses Outfit habe ich am Montag getragen, als es noch warm genug für kurzärmlige Oberteile war (ich hatte allerdings sicherheitshalber eine Strickjacke dabei, es ist immerhin dann doch Oktober). Den Rock habe ich vor vielen Jahren im Vintage und Rags in Köln gekauft und die Bluse in der wunderbaren Falbalas Boutique auf dem Saint-Ouen Flohmarkt in Paris. Sie ist mit einem ägyptischen (?) Motiv bedruckt mit einigen Details in leicht schimmerndem Gold. Den Flohmarkt und insbesondere auch diesen Laden finde ich fantastisch und wundere mich immer wenn ich darüber klagen höre, dass es dort aber sehr teuer sei. Die dort angebotene Kleidung ist hochwertig und sehr gut vorausgewählt, ich kann mich darauf verlassen dort etwas Besonderes und gut erhaltenes zu finden und bin gerne bereit dafür etwas mehr zu bezahlen (die Bluse hat 35 € gekostet, was im Übrigen wirklich nicht teuer ist).

//

This is what I wore on monday when it was still warm enough to wear short-sleeved tops (I had a cardigan with me though, it’s October after all). I bought the skirt many years ago at the Vintage and Rags in Cologne and found the blouse at the wonderful Falbalas boutique at the Saint-Ouen Flea Market in Paris. It has a egyptian (?) print in several colours with golden highlights. I like the flea market and especially this shop very much and I am always surprised to hear people complaining about the high prices. Falbalas offers a wonderful selection of high quality clothes and I always find special things there and am happy to pay for this  (I got the blouse for 35 € by the way, which is not expensive at all).

Rock/skirt: Vintage & Rags, Bluse/blouse: Falbalas, Saint-Ouen Paris

6 thoughts on “Falbalas

Your thoughts are welcome :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s