Seigneur Lapin

Wir hatten heute den ersten richtigen Schnee, er ist immer noch sehr nass, aber da es in den nächsten Tagen kälter wird er vielleicht liegenbleiben. Meine fast 80jährige Kollegin hat mir heute eine kleine Papierkatze geschenkt und mir eine ganze Kiste von über hundert Jahre alten Glanzbildern von Katzen und Hunden gezeigt. Ich habe das Kätzchen auf dem Cover des Buches photographiert, das mein Freund mir gestern geschenkt hat, es heißt “Simon sur les rails” und ist von Adrien Albert. Simon der Hase arbeitet in einer Fabrik und ist für das rote Bemalen von Hammergriffen verantwortlich  – es ist sehr entzückend. Die Geschichte erzählt seinen Weg von der Arbeit nach Haus und ich habe es mir heute während der Straßenbahnfahrt nach Hause angesehen, ein schöner Start ins Wochenende.

//

We had the first real snow today, it’s still very wet but it will get colder in the next few days so there is probably more to come. My nearly 80 year old colleague gave me an old tiny paper cat today and showed me a whole box of more than hundred year old paper antiques with cat’s and dogs, I was in heaven. I photographed it on top of the illustrated book that my friend gave me yesterday, it’s called “Simon sur les rails” and is by Adrien Albert. Simon the rabbit works at a factory, it is his job to paint the handles of hammers red, it’s so charming. The book tells the story of his way home from work and I read it today in the tram on my own way home – a good start into the weekend.

IMG_2559

IMG_8183

simon10

Adrien Albert – Simon sur les rails.

Your thoughts are welcome :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s